Dödsmetall och Dansmusik




I vanliga fall är jag tjejen som föredrar dödsmetall och dubbeltramp framför trallvänlig dansmusik. Har dock insett att när jag promenerar är det tvärtom som gäller. Brukar gå hem efter jobbet när jag jobbar förmiddag och har ca 9-10km hem, och de kilometrarna går sjukt mycket lättare om man kan smådansa den sträckan. Idag var det en remix av Taio Cruz - Dynamite som gjorde mig superlätt under fötterna så jag lyckades ta mig hela vägen hem.

Har länge haft en teori om att alla tjejer innerst inne har en "skaka rumpa"-gen som gör att kroppen automatiskt gillar dansvänlig musik...  även om man egentligen inte gillar låten så har iallafall jag oftast svårt att sitta still när jag hör en låt med bra rytm/beat (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0