Shaun Tan, Vilken man!



Hittade den här boken på Bokmässan i höstas och blev helt kär i den från första ögonblicket. Den faller visserligen under kategorin barnbok, men en så extremt vacker och välgjord barnbok har jag sällan skådat!

I boken finns inte en enda rad text, inte ens sidonummer, utan den låter bilderna och bildserierna berätta historien själv.

Den första tanke som slår mig är "Vilket jäkla arbete, vad är det för galen och begåvad människa som orkat skapa denna bok?"

Svaret på den frågan heter Shaun Tan och jag blev extra glad idag när jag läste att han fått ALMA-priset nu i år (:

http://www.svd.se/kultur/shaun-tan-fa-almapriset-2011_6048151.svd


nedanför följer några slumpmässigt utvalda bilder ur boken jag har hemma (:









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0