that epic friday









I fredags förra veckan var jag på Röhsska muséet efter skolan, och det var hur fantastiskt som helst! De har flera väldigt sevärda utställningar om man gillar form och design.

Det som fångade mitt intesse mest, så pass till den grad att jag hade problem med att gå därifrån var en "barnbok" målad av Patree Arthayukti, det kan vara det mest fantastiska, vackraste, inspirerande, detaljrikaste, ja, superlativen är många, verk jag någonsin stött på IRL, jag rekommenderar alla som har vägarna förbi Röhsska att gå in och kolla, kostar inte mycket och är gratis om man är under 25, se till att inte missa HDK's utställning av elevernas Master projekt, det var där jag fann den här fantastiska boken.




Efter muséet gick jag även en sväng förbi matmarknaden som fanns under det pågående Kulturkalaset, där köpte jag något som kan ha varit det godaste jag ätit i hela mitt liv! (även Niclas kan intyga detta) Mästerverket består av någon slags nougat, kaffe och baileys. OM NOM säger jag bara...


det här var bara några delar av min episka fredag, andra inslag var mojitos och gott krubb på kvällen, tillsammans med det bästa sällskapet , mitt på avenyn. Och även en bokning av tatueringstid :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0