tvåtusenkronors sjalen som försvann




Jag vet jag vet, ni tycker jag är en idiot som ens äger en sjal för tvåtusen, och dessutom bestämmer mig för att ha på mig den på Husaren på juldagen, madderfakking juldagen! hur tänkte jag där liksom?

Summan av kardemumman är iaf att jag på vägen hem från Husaren igår inser att jag inte har fått med mig min sjal, och eftersom det var kaos och slagsmål för att komma till garderoben och min kära kusin redan varit där och vänt två ggr så orkade jag inte oroa mig så mycket över den ändå.

Ångesten imorse när jag vaknade var desto värre...

Efter att ha följt Emelie och Louise till tåget bestämde jag mig iallafall för att gå tillbaka till Husaren och kolla om den fanns kvar där. Hela bygget är typ låst och inte en kotte syns till nånstans, jag lyckas iallafall ta mig in på innergården, min plan är att ta mig till garderoben i källaren där vi lämnade in våra jackor. Kan ni då förstå min totala lycka och förvåning när jag ser den ligga inknölad precis vid trappan till källaren, förvisso lerig men annars i helt skick! Med ett glädjetjut sträcker jag triumferande upp min hand, hållandes mitt fynd upp i luften.

Ibland är gud på min sida iaf! Det roliga är att jag hade två sjalar med mig den kvällen, men min svart/röda palestinasjal för typ 50 spänn har jag inte haft samma tur med att hitta. Men vad spelar det för roll när jag har min Alexander McQueen-sjal i tryggt förvar i väskan nu :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0