Internet och NUG

Har tillbringat helgen med att kompensera för allt surfande jag missar hemma i skogen.
Nu sitter jag i Niclas lägenhet utanför Göteborg och kollar på olika auktions-sajter på internet.
JA, det är sånt jag brukar roa mig med när jag har en vettig internet uppkoppling :P

Hamnade på www.Lauritz.com via AntikVärlden.se efter massa klickade och blev lite smått kär i den här:




NUG & Mattias Bäcklin, "Svart Ek" blandteknik på MDF, 122 x 154 cm, utförd 2011.


Samarbetet mellan Mattias Bäcklin och Magnus "NUG" Gustavsson uppstod slumpartat på en silo i Mariestad juli 2010. Båda har rötter i hip hop kulturen och förenas i sitt skapande genom gråskalor, olyckshändelser, urskog och klistermärken.

Lauritz.com har tydligen haft en hel auktion med olika graffiti konstnärer och jag tycker det var ett väldigt roligt initiativ då graffiti borde ha samma status som vilken annan konst-genre som helst.

Bilden ovan klubbades för 12 500 och det är den helt klart värd tycker jag (:

Kommentarer
Postat av: Daniel

Hej

Denna Nug är till salu igen, nu på Bukowskis Market..

mvh
D

2013-05-06 @ 10:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0