Sockermongot på upptäcksfärd!



Ibland när jag slutar tidigt så brukar jag ta mig en promenad genom Göteborg istället för att ta bussen till Centralen. Idag var en sån dag och på köpet förutom en fin promenad hittade jag även det här galleriet på Götabergsgatan.






Jag blev väldigt förtjust i de verk som stod i fönstren (gjorda av Robert Hilmersson), speciellt inspirerande eftersom vi har hållt på med collage i skolan nu. Surfade in på deras hemsida och såg att i Oktober så kommer de ha utställning med bl.a Banksy (!) gjorde sockermongot lycklig och har redan skrivit upp datumet i kalendern :D 

Någon som vill följa med och se på Banksy i Oktober?





Inspirerad av all denna konst svängde jag förbi Panduro och köpte decoupagelim och vanliga limstift. Plockade på mig massa gratistidningar på vägen hem för jag har dille på collage just nu och mitt och Niclas sovrum saknar fina tavlor på väggarna^^

Utanför Panduro, parkerad mellan en gammal röd SAAB kombi och en vit Mazda stod det en GUL BIL!

Sen fick jag även trevligt sällskap av Lowe på bussen hem till Älvängen, skönt att inte alltid sitta själv (:

Det var sockermongots dag i stora drag.

Ha de GÖTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0