JAG VILL HA EN HUND!

Efter att ha lämnat tillbaka Aladdin till sina rättmätiga ägare har jag nu sjuk hundabstinens! Jag insåg även att det kanske inte behöver vara lika krångligt med att skaffa hund som jag trott, iallafall inte om man är två om jobbet. Åtminstone inte om man skaffar en liten hund :D
Så jag har luskat lite i hundraser och läst om vilken typ av hund de är, hur gulliga border collies är känns det inte riktigt rätt mot hunden att ge den ett hem där den inte får så mycket daglig aktivitet som den behöver ha.
Och hur gullig än en japansk spets/volpino italiano/finsk lapphund är, så har jag nog inte riktigt den passionen för pälsvård som man behöver ha för att vovven ska vara i toppskick.



Två raser som faller in under de flesta av mina kriterier just för tillfället är:
Fransk Bulldog
och Chihuahuan, just för att den är så liten att man praktiskt taget kan bära med den överallt, men kanske ändå FÖR liten?
Någon annan som har ett bra tips? eller en högljudd protest?
Jag vet att jag just nu knarkar hund så jag tänker ju inte gå och köpa en nästa vecka direkt, det här är ett sånt beslut som måste tänkas igenom.
But a girl has got to be allowed do dream, right?

Kommentarer
Postat av: Camilla Borg

min pappa har 8 welsh spaniel till salu om ca 9 veckor...

2012-02-19 @ 20:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0