Första gången som ingen såg





Alla tjejer gör det. I flera år nu har det varit den senaste grejen. Men jag har lyckats leva i min lilla bubbla, lyckligt ovetandes om vad jag missat. Men efter att tiden har gått har jag blivit allt mer och mer nyfiken, jag har känt mig utanför, att jag inte kunnat vara med i "gruppen" av folk som någon gång testat denna aktivitet. Men idag tog nyfiken över. Idag testade jag ZUMBA! För att försäkra mig om allas säkerhet så gjorde jag då inte detta offentligt, och såhär i efterhand ångrar jag verkligen inte det beslutet. Jag tankade ner ett Zumba pass till datorn, drog för alla gardinerna i lägenheten, och satte igång!

Gode gud säger jag bara...
Fram tills idag har jag levt med tanken att jag faktiskt är en ganska bra dansare, att jag har någorlunda koordination och rytmkänsla. Oh boy was i wrong?! Jag stapplade runt i köket lika graciöst som en balettdansande flodhäst! Det funkade jättebra så länge jag bara var tvungen att använda benen eller armarna, men när man var tvungen att kombinera de båda, tror jag att det mer liknade en tranas parningsdans än zumbamoves. Men sen är jag ju medveten om att min koordinationsförmåga inte är den bästa... Hur som helst var det väldigt underhållande att förvirrat "dansa" runt i köket i 45 minuter, och svettig var jag absolut efteråt, så någon slags träning måste jag ju fått :D 

Jag tänker att det kanske kommer se lite bättre ut om jag tränar några gånger i smyg först, så jag kanske får upp min rytm/takt/koordination lite. Efter det kommer jag vara ostoppbar på dansgolvet! YOU JUST WAIT AND SEE! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0