Min intressanta morgon på Vårdcentralen





Meow you doin?

Själv har jag haft en ganska intressant morgon på vårdcentralen i Älvängen...
Har blodprover som jag måste ta inför ett doktorsbesök nästa vecka och de instruktioner jag fått innan var att dessa skulle tas på morgonen innan jag åt frukost. Så runt kvart i nio imorses pallrade jag mig iväg till vårdcentralen, med huvudvärk och kaffeabstinens. Jag lyckades iallafall anmäla mig i luckan och hitta till provtagnings-väntrummet.

Där jag satt jag på min ända och kollade på Nyhetsmorgon på tv och spelade Draw Something på min ifån från kl 9.15, till klockan 10.10 cirkus.
DÅ! Det ÄNTLIGEN är min tur! 

Ärligt talat förstår jag inte vad de kan göra som tar så fruktansvärt lång tid?
fikapauser? mycket skvaller? fixa håret?
För när man väl kommit in i provrummet tar ju besöket max fem minuter?
Är det någon som är insatt i den svenska vården så får ni gärna berätta för mig
VAD SOM TAR SÅ JÄVLA LÅNG TID?!
ungefär såhär utvecklades mitt humör också, lugn till en början men allt mer och mer irriterad,
(antagligen för att jag inte fått nån frukost).

Iallafall, när det var min tur så klistrade jag på det fina leendet och vandrade glatt in i provrummet. Räckte fram pappret som jag fått hemskickat till sköterskan, hon läser snabbt igenom det och sen säger hon följande:

"oj då... vissa av de här proverna måste tas innan halv tio, annars får man inga korrekta värden, och då vill jag helst inte dela upp proverna, så jag kan tyvärr inte ta några prover på dig idag"

jag: "... ja...ha... ... ... (seriöst?)"

Tyvärr har jag då nackdelen att ha fötts med någonslags artighetsgen då jag inte kan vara otrevlig och skrika på folk, när jag blir arg. (om det inte handlar om Handboll) Fast jag egentligen hade lust att skrika något i stil med:

" MEN JAG HAR JU FÖR FAN SUTTIT HÄR SEN KVART ÖVER NIO OCH VÄNTAT?! KUNDE DU INTE TÄNKT PÅ ATT KOLLA DET TIDIGARE DIN INKOMPETENTA CROCTOFFELBÄRANDE KÄRRING?! KAN DU INTE BARA TA DE DÄR JÄVLA HORPROVERNA SÅ JAG FÅR GÅ HEM OCH ÄTA MIN FRUKOSTJÄVEL NÅNGÅNG ?! "

Men istället skrattade jag lite åt saken och påpekade lugnt och vänligt att jag faktiskt varit där innan halv tio.

Men självklart kunde hon inte göra nåt åt det idag utan rekommenderade att jag skulle återkomma imorgon.
Men då var inte hon där, för då hade hon semester... SEMESTER?! 
Hon la dock in mig i systemet för provtagning imorgon bitti, med noteringen "gräddfil" (dude wtf?)

Så imorgon är det jag som hänger på låset till vårdcentralen med Gösta, Asta och Sven och de andra coola kidsen som föddes för typ 100 år sedan...


Kommentarer
Postat av: Elin

Umgås med mig ett tag till så ska du få lära dig att vara bitch!:))

2012-03-15 @ 22:33:33
Postat av: Sockermongot

haha ! :D

2012-03-16 @ 08:44:45
URL: http://detlillasockermongot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0