Min intressanta morgon på vårdcentralen dag 2

Ja! Idag ställde jag klockan på 7.15 så jag kunde vara på vårdcentralen i tid för att hänga på låset. Kommer dit ca 7.55 och det är REDAN tre personer framför mig i kön?! D: de öppnar liksom kl8.00(!)

Efter detta gick allt bra och smidigt iallafall, att bli inskriven som "gräddfil" i datorn är tydligen någon slags kod för att de skall vara extra trevlig och tillmötesgående mot en, sådär nästan FÖR trevlig ni vet.

Tanten som skulle ta blodproverna behandlade mig som ett litet barn. Trots att jag påpekade att jag är ganska van vis nålar och väldigt van vid att de oftast brukar behöva sticka mig mer än en gång för att hitta mina hala blodådror.

Hon frågade mig med sin mest pedagogiska dagisröst om det var spöken jag tatuerat in på underarmen?

Jag påpekade då för henne att det var STJÄRNOR och inte några( jävla) spöken.

Hon sade då att hon kände igen dem från något barnprogram

Jag svarade då men min mest pedagogiska röst att de faktiskt var från Super Mario.

Hon tittade frågande på mig

Ett TV-SPEL?!

Då verkade det ringa en klocka i huvudet på henne, för sånt där höll ju hennes barnbarn på med.

Jag blev genast på bättre humör, verkligen... Inte

Ca 8.40 var jag iallafall hemma och redo att kasta mig över kaffekoppen. Måste vara någon form av tidsrekord för personalen?

//piis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0