OJ OJ OJ VILKEN MÅNDAG!

Den här veckan har inletts med en rivstart! hunnit med mer saker idag än vad jag vanligtvis orkar med på en hel vecka känns det som som

idag har jag:
  • kokat kaffe på morgonen
  • varit på föreläsning
  • börjat skissa ordentligt på det nya projektet i skolan
  • handlat
  • ätit lunch OCH middag beståendes av lagad mat (om man räknar varma mackor som lagad mat)
  • LAGAT MAT!
  • varit hos läkaren
  • diskat
  • tvättat
  • motionerat (JOGGAT!1!one!)
  • pratat med mamma i telefon
  • bokat om ytterligare ett doktorsbesök

Av allt dessa tänkte jag bara prata lite mer ingående om vad som gör de punkterna med fet stil lite mer intressanta än de andra.
Jag har alltså lagat mat, för er som inte känner mig såväl kan jag bara säga att jag inte riktigt, som kvinna, funnit min rättmätiga plats i köket. Mina kulinariska specialiteter brukar sträcka sigg till att jag saltar på min rostade macka med nutella, eller att jag faktiskt engagerar mig i att göra stavar av moroten istället för att bara äta den hel. MEN, nu har det alltså hänt, förra veckan gjorde jag pannkakor, i lördags gjorde jag tacos, OCH idag hjälpte jag till att laga fläsk med löksås till middag och till lunch så öppnade jag faktiskt en burk tonfisk, hyvlade ost och värmde mackorna i mikron! 

Hos läkaren gick vi igenom provsvaren på de blodprov jag slet så hårt för att få tagna förra veckan. Jag påpekade även det som tanten hade sagt på vårdcentralen till mig om att vissa prover inte kunde tas efter halv tio för att man då inte fick ett korrekt svar, och att det kanske vore bra om jag fick veta det till nästa gång. Hon tittade på mig som om jag påstått att Elvis fortfarande lever... Hon hade tydligen aldrig heller hört talas om den där fåniga "regeln" :D

Sedan, den största och viktigaste nyheten av alla! Det största som hänt sedan osthyveln uppfanns, sedan Kronprinsessan Estelle föddes, sedan Twilight släpptes på DVD. Idag har Sockermongot sprungit sin första kilometer det här året. Frivilligt då, måste tilläggas. Jag har alltså inte sprungit för att hinna med bussen eller blivit jagat av vargar. Jag har på helt egen fri vilja valt att springa istället för att gå. Ni förstår nog inte riktigt hur stort det här är... Jag tror att jag blivit smittad av den rådande hälsohets som hela Sveriges befolkning har levt efter sedan årsskiftet. Jag insåg liksom att jag inte vill vara den enda som står där på playan i sommar och ser ut som en madderfaking valross. Jag hoppas min hälsohets håller i sig ett tag till...



Be cool, stay in school kids!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0