En såndär tråkig blogg om gardiner

Okej okej, jag vet att det har blivit en del tjat om det här jäkla gardintyget det senaste, men nu är det inne på slutspurten, hang in there!

I fredags bestämde jag mig för att det var en ypperlig idé att lägga skolarbetet på hyllan för dagen och gå och köpa skor och gardintyg för mina csn-pengar.

Efter vilda och våldsamma diskussioner på facebook om vilket gardintyg som var snyggast så följde jag min magkänsla ( och min mammas) och bestämde mig för marimekko-tyget jag fastnade för med en gång. Ett extremt ekonomiskt och vettigt val... Verkligen... Men ja, smakar det så kostar det? Så nu har jag 4 meter smak för 1500 spänn att göra gardiner av. Började igårkväll, jag kan inte minnas när jag senast satt hemma själv en lördagkväll, speciellt inte med att rita husfasader i CAD och sy gardiner.

Ungefär vid halv två inatt så ville inte min symaskin samarbeta mer så jag la ner arbeter. Så nu, dagen efter, sitter vi här över en kopp kaffe och blänger på varandra, symaskinen och jag, om den bara visste vad den har att vänta sig... "You don't mess with the sockermongo."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0