Årets julkalender, lucka nummer ett

 
Idag var det då dags att presentera början på mitt ambitiösa fritidsprojekt.
Jag vet faktiskt inte varför jag började, kanske var det att jag hade alldeles för mycket fritid och inga tv-serier kvar att titta på? Jag kände också lite för att utmana mig själv, utvecklas och kanske ge något tillbaka till alla er fantastiska människor därute.

Så här är den!
Årets julkalender : "mina facebook-vänner"

Jag har alltså slumpmässigt valt ut 24 av mina facebookvänner, tagit deras profilbild och håller nu på och målar av dem. Ha nu inte allt för höga förväntningar på det här, jag insåg ganska snabbt att det är sjukt svårt och ganska tidskrävande att måla av folk och att dessutom få det likt. Så om ni nu skulle vara en av de olyckliga utvalda vars nuna dyker upp här på bloggen, och din instinktiva reaktion när du ser min bild är "huuuuuuuäääääärghh! ser jag ut sådär?" så vill jag att du ska ha i åtanke att du är helt fantastisk och det är min bild det är fel på, inte dig! Jag har satt en tidsgräns på en timme på varje porträtt så jag inte ska slita ut mig helt, så efter allt "jag ska bara"-pillande så lägger jag ca 1.5 h på varje bild.

 

Först ut blev Martin Hagegård, Stockholm, Sweden
Martin är en trevlig ung man som jag aldrig träffat irl. Han jobbar på SL i sthlm och gör folk glada varje dag med sina pärlfigurer.
Vi började prata när han kommenterade en Ice-climber bild jag lagt upp på instagram om vår gemensamma kärlek för gamla nintendospel, och jag blev sjukt imponerad över hans ambitiösa pärlprojekt.
Han är så duktig att han faktiskt varit med på tv i ett program som heter "veckans svensk" om jag inte minns fel.
Hans verk går även att beskåda hos Casa de Sockermongot i Göteborg då ett av hans fina pärlprojekt sitter på dörren i min lägenhet (:

Här nedanför är ett exempel på hans awesomeness:

 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Murten gör grymma pärlplattor! Verkligen en trevlig kille. :)

2013-12-07 @ 16:35:54
URL: http://fannicklas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0