Lucka nummer 13


Glad Lucia på er allesammans! I Dagens lucka hittar vi en Fredrik, inte min Fredrik då, men en annan Fredrik.
Fredrik Jr ZooTattoo

Den här mannen ligger väl inte så bra till hos min mamma då han är upphovsmakaren till två av mina tatueringar (körsbärsblommorna i nacken är hans verk). Men desto bättre till hos mig eftersom jag fortfarande är sjukt nöjd två år senare. Förutom att göra folk vackrare på ZooTattoo hela dagarna har han även skramlat in tiotusentals kronor till Barncancer-fonden, b.la med sitt årligt återkommande event "Color against childcancer" som gick av stapeln förra helgen. Hela evenemanget går till så att folk (vem som helst) får lämna in konstverk man själv  målat/ritat/byggt till Fredrik, de ställs ut och vem som helst som känner att de har några hundralappar över kan sedan köpa grym konst till en billig peng. Grymt initiativ och en grymt grym människa helt enkelt!




(ja den mustaschprydda mannen till vänster är det ju vi pratar om då)
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0