lucka nummer 14



Hoppas ni alla har en fin Lördag!
I dagens lucka finner vi en man som fyller 25 på måndag. Robert Frederiksen a.k.a Razzan.
Igår var det tidigt födelsedagsfirande i form av en överraskningsfest som han fantastiska flickvän Nina styrt upp. 
Jag lyckades (trots att jag kan vara ganska intelligensbefriad när det kommer till sånt här) att inte berätta nånting för honom när vi lunchade i torsdags. Och tur var väl det för annars hade det inte blivit en sån grym överraskning :D Festens höjdpunkt bestod av en innovativ uppfinning i form av "kebabtårta" vilket är egentligen vad det låter som, fem orullade kebabrullar på varandra! Det var nog den godaste tårtan jag ätit och känns som ett mycket bättre alternativ än den äckliga smörgåstårta som folk alltid envisas med att bjuda på.

aaaaaanyways!

Jag träffade Razzan på en hemmafest ute i skogarna mellan Skepplanda och Älvängen för snart tre år sedan nu (tror jag, det var i januari och snöstorm iallafall). Vi bondade genast i och med hans svamptatuering och min super mario bros stjärn-tatuering (långt ord här). Han hade dessutom jobbat som nån jäkla bärleverantör kört lastbil i Skaraborg (vem skulle annars frivilligt besöka tex Mariestad?) och därför kände han till mina hoods trots att han är född i en annan håla långt ifrån min hemort. 

Robert var på den tiden det var coolt med guitar hero asgrym på att spela plastgitarr. Jag tror även att han inte är superdålig på vanlig gitarr heller. Robert är jättelång och världens snällaste lunchkompis då han bara denna hösten betalat detta fattiga studentmongots lunch två gånger. Jag och Robert har också gemensamt att vi båda får fina minnesluckor av minttu och därför numera undviker den drickan i så stor utsträckning som möjligt (fick en flaska av nämda person i födelsedagspresent förra året och får kväljningar så fort jag går förbi flaskhelvetet.)

Såattee, Summan av kardemumman är att Robert är en makalös fin person och att ge honom en plats i min kalender är det minsta jag kan göra för att visa min uppskattning!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0