lucka nummer 15

I dag finner vi en fin kille bakom lucka nummer 15. Jörgen Johansson. Jörgen är den bästa vännen jag har härnere i Falkenberg och att han bara bor några hundra meter från Fredrik är sjukt smidigt. Vår vänskapshistoria börjar nån gång på den tiden då bilddagboken fortfarande var coolt om jag inte minns helt fel. Vi började språka då vi hade gemensamma vänner och vänskapen har fortsatt sedan dess. Jörgen står listad som min bror på facebook, men det är han inte, ingen biologisk bror iaf. (men min brotha' from anotha' motha') Hela syskongrejen är en grej som också började för många år sen nu då vi under en emoperiod i våra liv båda hade svart hår och lugg i halva ansiktet. Så vi såg ganska lika ut och har dessutom samma ovanliga och exotiska efternamn så det var flera som trodde vi var syskon på riktigt. Jörgen är sämst på brottning men bra på mycket annat, att dricka glittershots är ett exempel.

Fotografen bakom Jörgens eminenta profilbild är faktiskt moi. Den är tagen under den fantastiska årliga midsommartillställningen hemma i Andrine-land nu i somras och föreställer Jörgen som överblickar arbetet med den traditionsenliga gropen som Gonzo och Iris som är i full färd med att gräva. Och detta innebär ju faktiskt att Lennie har haft turen att hamna i två av mina luckor!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0