lucka nummer 22

I lucka nummer 22 finner vi min äldsta och närmaste vän, nämligen fröken Sara Kroon.
Sara har de vackraste ögonen i hela världen, men om man påpekar det till henne så suckar hon bara högt.
Jag lärde känna Sara för väääääääääldigt många år sedan, drygt 6 månader gammal var jag nämligen och hälsade på henne på BB några dagar efter att hon föddes. Denna stora ålderskillnad har gjort att det alltid varit jag som varit bossen i vårt förhållande, herregud, att hon fortfarande står ut med mig trots så mycket jag har kört med henne genom åren. Från att jag agerade "dans-Hitler" under alla spektakulära uppträdanden för våra familjer under vår uppväxt och bestämt alla bakgrundshistorier till våra Barbie-lekar till att jag (av misstag) drämde till henne med en krocketklubba så hon fick världens största bula. Men jag hoppas väl att jag inte bara kört med henne, hon har ju också kört med mig, eller snarare kört runt på mig, då hon under tonåren var den coola delen av vår dynamiska duo som ägde en EU-moppe och nuförtiden den enda av oss som äger en bil. Att vi bodde grannar under hela vår uppväxt gjorde att vi tillbringade väldigt mycket tid hos varandra, så mycket tid att Sara fick en egen namnskylt vid en handdukskrok i badrummet hemma hos oss.  

Eftersom vi känt varandra så galet länge är det svårt att försöka förklara i en kort text hur mycket hon betyder för mig och berätta om alla minnen vi delar, både bra och dåliga.

Men att ha en julkalender utan Sara är ungefär som att ha ett liv utan Sara, otänkbart!



(nu är vi tillbaka med halvbra pennor och mobilkamera-bilder)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0