lucka nummer 23


HOHOHO!
I dagens lucka såhär innan julafton finner vi en ung herre vid namn Mikael Bergström.
Jag träffade Mikael för första gången på Siestafestivalen förra året. Det här är den enda personen vars dialekt någonsin smittat av sig på mig, jag kan inte förklara det, men så fort han är i närheten börjar jag bryta på lätt norrländska. Den mest minnesvärda historian som Micke varit delaktig i är en historia jag dock inte kan påstå att jag minns så bra själv utan i stora drag fått den återberättad för mig av gårdagens kalenderflicka Sara Kroon. Låt oss kalla den "Edvard - den glittriga vampyren";

Det var på Siesta förra året och jag och mitt camp var påväg till festivalområdet för att se det band jag peppat mest inför; NOFX. På vägen traskade vi förbi festivalbussens stora tält och jag stannade till för att säga hej till bland annat Micke. Troligtvis stannade jag till lite för länge för när jag vänder mig om och ska fortsätta vidare med resten av mitt camp har de lämnat mig själv där och gått i förväg. Nåntans här glömmer jag av vad jag hade för mål med min promenad och lallar iväg tillbaka ut på campingen med Micke och en låda vin. Vi träffar Natacha, en kompis till Micke som jag minns från resan ner med bussen, jag tyckte hon var sjukt snygg med sitt glittersmink så givetvis blir jag superglad när jag blir erbjuden att själv bli lite tillpiffad med redan nämnda glitter. Mikael var också väldigt förtjust i min gröna mössa, jag vet inte om det var av denna anledningen som vi bestämmer oss för att byta kläder, men det gör vi iallafall, och sen traskar vi till festivalområdet och jag känner mig sjukt snygg med glittersmink och manskläder, jag känner mig som en snygg glittrig man, kanske en en snygg glittrig vampyr vid namn Edward från Twilight? Väl på området lyckas vi iallafall hitta mitt camp-crew igen. Resten av den här historian berättar Sara mycket bättre än mig, för hon minns den väldigt väl medans mitt minne är lite mer... dimmigt... Men tydligen skall jag ha tvingat henne att bära mig och gått runt och presenterat mig själv som Edvard till folk som försökt vara trevliga och prata med mig under kvällen...

Här är iaf Micke med en jävligt mysig sommarbild!





Och här är Edvard till vänster!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0