Lucka nummer sju



Har fått många fina kommentarer av er den här veckan som gått! Kul att så många gillar min lilla kalender-idé.
denna veckan har jag inte hunnit göra så många bilder men däremot är många av dem i färg (: Den här bilden var den allra första jag gjorde när jag drog igång det här projektet dock, vet inte riktigt varför den inte dyker upp för än nu.

Lucka nummer sju Nora Segerdahl.

Jag träffade Nora för första gången på Arvikafestivalen 2010. Första gången hon trillade in i camp "Svensk Avel" minns jag att jag blev helt hänförd över hur sjukt gullig en människa kan vara, detta var den sötaste laktosintoleranta vegetarian jag någonsin träffat! Mindre glad var jag under några nätter när hon flyttade in i vårt tält. Inte för att hon var jobbig på något vis, ingen våldsam sovare alls, men om man redan har tre flak öl som huvudkudde och Riverside ( "Riverside mothafakkas! duru-duduh du-ruh du-ruh durududu du du duh...") har spelats på repeat dygnet runt sen vi anlände till festivalen så är det inte alltid lätt att vara positiv när man får en ännu mer begränsad sovyta. Sedan dess har vi träffats några gånger, bland annat i Skara och Uppsala och varje gång tänker jag fortfarande som jag gjorde första gången, sjukt gullig och fin människa på alla sätt! Hon är också en väldigt begåvad konstnärssjäl, hon har gjort en bild av en räv i snön som jag än idag har sparad i min inspirationsmapp på min dator.



 
 

Kommentarer
Postat av: Nora

Så ledsen att jag missade det här! Du är så fin Andrine, och så himla begåvad! Förlåt för att jag snodde sovplats haha, saker råkade ju bli som de blev. Och jag måste bara säga att min första tanke om dig var något likt "herregud vilken söt och rolig tjej". Massa kramar!

Svar: (: puss påre!
Andrine Johansson

2013-12-25 @ 16:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0