lucka nummer tjugo


I lucka nummer tjugo finner vi Christoffer Stoffe Andersson
Detta är en fin kille, och jag skulle väl kunna skriva en liten ramsa om näverkroki-teckningar och annat. Men eftersom detta råkar vara en av min pojkväns närmaste vänner frågade jag Fredrik om han inte ville skriva några rader istället om den här mannen, so here it goes:

"Stoffe är ett år äldre än mig, och på högstadie-tiden skrek han i dödsmetallgänget By Night, som jag då såg upp till som fan.

Trots folks snack om vilket kaotiskt problembarn han var så minns jag tydligt att jag tänkte "Den killen vill jag lira med".

Sex-sju år senare, via konstiga villovägar, bildade vi What Tomorrow Brings.
Jag var då någon slags introvert post-hippie, medan Stoffe var rätt brutalt alkoholiserad sedan många år, mer eller mindre full på vartenda rep och allmänt suicidal. Downward spiral.

Sedan dess har vi gått igenom väldigt mycket ihop, good and bad, och han är nu en av de viktigaste personerna i mitt liv. Bromance DeLuxe <3

Stoffe är nykter alkoholist sedan över fyra år, och dessutom en grymt rolig, peppande och omtänksam människa, vilket han förtjänar många eloger för.

Slutligen kan ju tilläggas att en av de första dejterna jag hade med det fantastiska Sockermongot (reds. anm. författarena egna beskrivning av ägaren till denna blogg, tro det eller ej) i Göteborg var då jag hakade på Stoffe upp när han skulle repa med sitt nya lilla sido-projekt Dead by April ;)"

 

Kommentarer
Postat av: Jeanette Sandelin

SNYGG kalender :)

Svar: åh tack så mycket :D
Andrine Johansson

2013-12-20 @ 19:04:42
URL: http://litenbruksort.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0