Metaltown 2013

Efter ett års uppehåll (hipstertramsade på hultsfred förra året) var jag nu i helgen tillbaka på Metaltown igen. Och vilken återkomst det blev!

Jag hade två fina dagar/nätter som volontär innan festivalen där jag träffade några balla människor. Torsdagen var ganska lugn då jag jobbat natten innan, byggde camp och kollade på Mustasch, fick se Mustasch o Mickey Dee göra cover på ace of spades, det var... intressant...

Sedan kom fredagen, och jag känner att jag fortfarande lyckas göra ett bra jobb med att uprätthålla standarden på mina fredagar på festival, jag dansade själv till Danko Jones(och till skillnad från Bråvalla så minns jag det den här gången), jag har träffade min brotha-from-anotha-motha, en man i rosa peruk med mer SWAG i steget än vad jag någonsin kommer ha. Jag åt larv som badade i en flaska mezcal, drack flaskan med mezcal och rapade larv i tre timmar efteråt. Fredagen avslutades på episkt vis med ofrivillig crowdsurf under Slipknots spelning och sen lite Kvelertak för att runda av det hela.

Lördagen kröp jag kvidandes ur tältet, innan jag beslöt mig för att gå o lägga mig igen. Lyckades dock ta mig och min bakfylla hem till Högsbohöjd där jag bakishyvlade ost och sov ett par timmar innan jag begav mig tillbaka till området för att runda av hela festivalen med hardcore superstar (vad hände där?), meshuggah och cult of luna (som var magiskt). Nöjd och belåten efter den fantastiska spelningen med cult of luna, galet trött, frusen och bakfull bestämde jag mig för att skippa Korn o åka hem till höjden o sova igen.


Men överlag en finfin festival (:

4/5 brödrostar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0