Ettårsjubileum

För er som inte har koll på datum och sånt kan jag meddela att idag är det den 1a Oktober.
Detta innebär att jag har bott i min lilla lya vid Fyrktorget i ett år!
Det känns som om det vore nyss jag lämnade Prekkan soffa på Hisingen för en etta utan ugn på Högsbohöjd. Jag minns den regniga dagen jag flyttade in som den vore igår. När jag efter en hel dags krånglade med nycklar och transport (flytta via kollektivtrafik rekommenderas ej) äntligen fick låsa upp mitt nya hem. Första natten i lägenheten hade jag inte så mycket mer än kläder och ritblock med mig (gäller ju att prioritera), tillbringade natten med kläder som huvudkudde och en handduk som täcke, men så gott som jag sov den natten hade jag inte gjort på länge. Detta var/är första gången som jag bott på egen hand, har ett eget hem, och jag känner att jag växt sjukt mycket som person och lärt mig vara mer självständig (trots att pappa fortfarande skickar med matlådor till mig då och då).

När jag flyttade in var väggarna spygröna och roströda, men efter många lager med vit och rosa färg och lite mongo-fication och en jävla massa Ikea så har jag lyckats bygga mig ett riktigt Sockermongo-hem :)

FÖRE




OCH EFTER:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0