Fyra veckor som vegetarian

Ja ni läste rätt. Igår "firade" jag fyra veckor som vegetarian, och det låter ännu ballare om jag säger att jag inte ätit kött på hela året ^^ 


Jag bestämde mig för att ha en köttfritt Januari nån gång innan årsskiftet, kan ha varit i kombination/som reaktion på det masskonsumerande av kött som pågick där runt jul.

Varför undrar ni? 
Ptja, jag vet inte riktigt, förutom att jag insett att den enda anledningen till att jag äter kött är "för att det är gott" och det är inte riktigt ett hållbart argument i den tragiska förlorade värld vi lever i. Iallafall inte varje dag.

Hur har det gått?
Förvånansvärt smärtfritt ändå, jag har fördrivit månaden genom att bemästra falafel-konsten och det har varit ganska kul. De enda gångerna det är riktigt jobbigt är när jag känner doften av bacon eller de gångerna jag bestämmer mig för att skoja till det lite och åka spårvagn hem istället för buss och jag på den sista biten hem promenerar förbi pizzerian och lukten av kebab tränger in i mina näsborrar. Jag svär att aromen går rakt in till de mest primitiva delarna av min hjärna och kroppen bara skriker "GEMIGKÖÖÖÖTTFÖRHLVETE" ( då har det inte varit så kul att vara vegetarian)

En slutsats av det här lilla experimentet är att jag nog kanske inte är villig att ge upp köttätandet helt, så ni som sitter där hemma och oroar sig över att bjuda hem mig på middag (för det händer ju så ofta nu menar jag...) behöver inte oroa sig. Men när jag är själv kommer jag nog välja vegetariskt ändå. Jag menar, kolla bara på de fantastiska falaflarna jag gör!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0