Vad gör du nuförtiden?

Här kommer en kort (ganska lång) summering av vad jag gjort de senaste tre veckorna, förutom att målat. Vi börjar någonstans runt den 16e December:

Vecka 1
 



Fina killen fyllde år så jag gjorde min plikt som kvinna och bakade en tårta åt honom, givetvis med whisky i.

Jag redovisade mitt grupp-projekt i skolan. Ett projekt som handlade om stadsplanering i Borås. Jag avskyr stadsplanering (gäspar jag bara hör ordet) och är inte så överdrivet förtjust i Borås så ni kan förstå att det är en enorm lättnad/glädje nu när det här är över.

Jag satte personligt rekord på löpbandet på gymmet och lyckades få såna blåsor på fötterna att jag haltade i en halv vecka efter detta (nya löparskor 2014?)

Tillbringade fredagen på Sticky, först själv på Adepts brutalt feta spelning (typ en av de bättre spelningarna 2013), och senare med Joel och Matthias på källarplan.


Vecka 2

Begav mig ner till Falkenberg där jag firade jul med Fredriks familj på julafton. Jag och Fredrik tog över Alicias julklapp och målade med kritor. Det var en fin dag och jag fick många fina klappar, bla ett par nya träningsbrallor och ett par tofflor med vetevärmare i, vilket var en sjukt bra lyckoträff i presentväg eftersom jag nästan alltid fryser om fötterna. Jag fick även en bok och en kofta som jag trånat i mer än ett halvår efter, men båda de presenterna är nästan värda ett eget inlägg så de dyker inte upp här.

Resten av mellandagarna bestod av milslånga promenader och ett biobesök i Varberg där vi såg på Hundraåringen, helt okej sevärd film, 4 av 5 brödrostar.

Sen på fredagen begav vi oss till Falkenbergs utkanter på födelsedagsfest för Beatrice (lucka nummer 24) som slutade i mustaschfest.


Vecka 3

Sen åkte vi hem till mor och far, lade det traditionsenliga jullovspusslet och promenerade på kinnekulle bland vattenfall och tusenskönor. Firade jul med min familj nästan en vecka efter julafton och sen brummade iväg till Göteborg för att fira nyår med "en sexig fisk". En rolig men blöt nyårsafton i sällskap med de finaste (och äldsta) vännerna kombinerat med förkylning resulterade i soff-koma hela nyårsdagen. 

Denna veckan har avslutats på Trädgårn i Göteborg med Gothenburg Sound festival, där vi kollade på Jakobs band "One inch giant" , roliga Freak Kitchen som gör jävligt mycket ljud ifrån sig för att bara vara tre personer och metalgiganterna "At the gates".
At-thefakking-gates, det är typ alla metalbands urmoder, man står där på spelningen och plötsligt förstår man vad all bra musik kommer ifrån. Förutom att något geni i publiken bestämde sig för att de inte var törstiga längre och hivade iväg sin öl över oss och att min rygg är väldigt elakt mot mig för tillfället så var själva spelningen i sig jävligt bra, satte ribban ganska högt för spelningsåret 2014.

I lördags var jag en kort sväng på Trädgårn själv för att kolla in Amaranthe, med blandade känslor. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tyckte, själva spelningen var ju egentligen ganska bra, de har jävligt bra scennärvaro och gjorde sitt yttersta för att få publiken att hänga med i energin. Men det är här det bli ganska pinsamt när det är ungefär lika coolt att lyssna på Amaranthe som typ Justin Bieber i de här skäggiga medelålderskretsarna. Förutom att det var hälften så mycket folks där som dagen innan var det knappt en tiondel av energin och stämningen som rådde under fredagens "At the gates" - avslutning var långt borta.



Och nu är det måndag igen, ny vecka, nya äventyr! (fast helst av allt vill jag bara sova och kolla på tv-serier)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0